یاران ولایت

شهدا

ماه رمضان شب قدر در کلام رهبری

دعاهای ماه رمضان، به انسان نورانیت مضاعفی می‏بخشد.

روزه، توجه به خدای متعال، ذکرها و دعاهایی که در این ماه غالباً دلها به آنها متمایل و متوجه می‏شوند، جزو سفره‏ی ضیافت الهی است؛ از این سفره حداکثر استفاده را بکنید.

کنترل اهوای نفسانی در رمضان، آسانتر از همیشه است.

ماه رمضان، بهار خودسازی انسان و انس با خداست.

ماه رمضان در هر سالی، قطعه‏یی از بهشت است که خدا در جهنم سوزان دنیای مادّیِ ما، آن را وارد می‏کند و به ما فرصت می‏دهد که در این ماه، خود را بر سر سفره الهی وارد بهشت کنیم. بعضی همان سی روز را وارد بهشت می‏شوند؛ بعضی به برکت آن سی‏روز، همه سال را، بعضی همه عمر را، بعضی هم از کنار آن غافل عبور می‏کنند، که مایه تأسف و خسران است.

ماه رمضان، فرصت عروج و اعتلای روح انسان است.

ماه مبارک رمضان ماه ضیافت و رحمت الهی است.

من همه‏ی شما عزیزان را به توجه به دعا در این ایام، توجه به نماز، اقبال به روزه و استفاده‏ی از روزها و شبهای ماه رمضان دعوت می‏کنم.

ماه رمضان، ماه کفّ‏نفس و خویشتنداری است.

ماه رمضان، ماه ذخیره‏سازی تقواست.

روزه به ما کمک می‏کند تا باتقوا شویم.

به برکت روزه و توجه و خشوعی که لازمه‏ی روزه است، فرصت و توفیق کار نیک برای انسان وجود دارد.

از اول شب قدر، از هنگام غروب آفتاب، سلام الهی - «سلام هی حتّی مطلع الفجر» - شروع می‏شود، تا وقتی که اذان صبح آغاز می‏گردد. این چند ساعتِ این وسط، سلامِ الهی و امن الهی و خیمه‏ی رحمت خداست که بر سراسر آفرینش زده شده است. آن شب، شب عجیبی است؛ ... این شب را قدر بدانید و آن را به دعا و توجّه و تفکّر و تأمّل در آیات خلقت و تأمّل در سرنوشت انسان و آنچه که خدای متعال از انسان خواسته است و بی‏اعتباری این زندگی مادّی و این که همه‏ی این‏چیزهایی که می‏بینید، مقدّمه‏ی آن عالمی است که لحظه‏ی جان دادن دروازه‏ی آن عالم است، بگذرانید.

امروز که خدای متعال اجازه داده است که شما زاری، تضرع و گریه کنید، دست ارادت به سوی او دراز کنید، اظهار محبت کنید، اشک صفا و محبت را از دل گرم خودتان به چشمهای خودتان جاری کنید. این فرصت را مغتنم بشمارید؛ ... این فرصت، فرصت زندگی و حیات است که برای بازگشت به خدا در اختیار من و شماست؛ و بهترین فرصتها ایامی از سال است، که از جمله‏ی آنها ماه مبارک رمضان، و در میان ماه مبارک رمضان، شب قدر است!

شب قدر، فرصتی برای مغفرت و عذرخواهی است؛ از خدای متعال عذرخواهی کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۳۰
hossin mansorry

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی